اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۴

معافیت ۳۰ درصدی مالیات بر درآمد برای تولید برندهای خارجی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ , بازدید: ۷
قرار بود مراسم روز ملی صنعت با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود ولی به دلیل کسالت مختصری که داشتند، نتوانستند در این مراسم حاضر شوند.

قرار بود مراسم روز ملی صنعت با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود ولی به دلیل کسالت مختصری که داشتند، نتوانستند در این مراسم حاضر شوند.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف رستوران‌داران تهران به نقل از فارس محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت گفت در این‌باره اظهار داشت: قرار بود مراسم روز صنعت با حضور رییس جمهور برگزار شود ولی با توجه به کسالت مختصر وی و به دلیل اینکه صدایشان گرفته بود، نتوانستند در این مراسم حاضر شوند.

 

وی با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای افزایش درآمد سرانه کشور از 5800 دلار فعلی به 10 هزار دلار طبق برنامه راهبردی صنعت، گفت: ارزش افزوده سرانه صنعت از 520 دلار فعلی باید به هزار دلار برسد که برای دستیابی به این اهداف نیازمند تقویت و آموزش نیروی انسانی هستیم. همچنین توجه به نوآوری و تحقیق و توسعه، بازاریابی داخلی و خارجی و سرمایه گذاری با هدف صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

نعمت زاده با اشاره به هدف گذاری انجام شده برای صادرات صنعتی 120 میلیارد دلاری تا سال 1404 اظهار داشت: در 4 سال اخیر 20 هزار فرصت شغلی جدید توسعه‌ای با 300 هزار اشتغال ایجاد شده و در این مدت یک میلیون اشتغال جدید در بخش صنعت، معدن، تجارت و اصناف ایجاد شده استکه امسال نیز ایجاد 450 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

 

وزیر صنعت از معافیت 30 درصدی مالیات بر درآمد برای تولید برندهای خارجی در کشور با مشارکت شرکتهای ایرانی طبق قانون رفع موانع تولید خبر داد و گفت: در سال گذشته 12 هزار واحد صنعتی و به همین میزان واحد کشاورزی موفق به دریافت 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات شدند و امسال نیز 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

قیمتگذاری پژو ۲۰۰۸ آزاد است

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار داشت: پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ مشمول قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نمی‌شود و به همین دلیل دریافت پیش‌پرداخت ۶۰ میلیون تومانی از نظر ما ایرادی ندارد.

نعمت‌زاده افزود: قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و الزام دریافت حداکثر 50 درصد از مبلغ خودرو در پیش‌پرداخت مشمول خودروهایی که قیمت‌گذاری آنها آزاد است، نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: پژو 2008 خودرویی است که قیمت آن توسط شورای رقابت تعیین نمی‌شود و به همین دلیل الزام پیش‌پرداخت 50 درصدی در پیش‌فروش این خودرو وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: در فروش خودروها به قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو توجه می‌شود و اگر مردم نیز پیشنهادی برای اصلاح این قانون داشته باشند، این کار را  انجام خواهیم داد.

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016